_____ شبیـه یـکـ دختــــر خــوب! _____

_____ شبیـه یـکـ دختــــر خــوب! _____

عـشق اگر اینست مرتـد می شوم ...... خـوب اگر اینست من بـد می شوم!!
_____ شبیـه یـکـ دختــــر خــوب! _____

_____ شبیـه یـکـ دختــــر خــوب! _____

عـشق اگر اینست مرتـد می شوم ...... خـوب اگر اینست من بـد می شوم!!

نیستــــ تنـــها ردیف و قافیه شعــــــــــــــر.....

هوالـــلطیفــــ :


 

بیست و نه سال پیش در یک " تیــــر "

دختری زاده شد بدیـــن تقـــدیر

 

         پدرش خواست شاعری گردد           

تا گذارد بر این جهان تأثیر

 

همه چون پروین ستاره ای گردد       

یـــــــا فــــــروغ دوباره ای گردد

 

در میان ستــــــاره ی شــــعرا      

دخـــــترش ماهپاره ای گردد

 

شعر گوید دلی بشوراند

در کویری گلی برویاند

 

شاعـری با شعـور اشعارش

شاد سازد و یا بـمویاند

 

شعر گوید بدان شود قادر

یا به قول خودش شود شاعر

 

آن قدر شعر گوید و گوید     

تا که شاید در آن شود ماهر

 

دختری خواست و شاعر و نامی

همچو حافظ ، سنائی و جامی

 

شاعر از تبار فرخ زاد       

دختری غرق شور و بهکامی

 

سال ها می گذشت هر باره

دختر شعر گویه بیچاره

 

نشد آن چه آرزویش بود     

نه ستاره ، نه شکل سیاره !

 

دخترک سعی نابه جا می کرد

شعر گفته ولی رها می کرد

 

شاعری کار او نبود نبود    

لب به شکوه همیشه وا می کرد

 

: « شاعری پیشه ی من و ما نیست

گویی اینجا برای ما جا نیست

 

نیست تنها ردیف و قافیه شعر

رنگ آبی همیشه دریا نیست !

 

کاش می شد که شعر می گفتم

 یا همیشه ز شرمش می خفتم

 

واااای شرمنده از دو چشم پدر

یاد حرفش همیشه می افتم :

 

" دخترم مایه مباهات است

شاعری از تبار « آیات » است

 

همچو پروین ، فروغ فرخ زاد

پاره مهتاب شعر و ابیات است "

 

کاش می شد که می شدم به زمین

همچو فخر زمینیان پروین

 

کاش می شد که می شدم چون او

یا که می مردم ای خدا ، آآآآآمـــین ! "

 


::: الــــــــــــــی :::


از اینـــجـــا " گــوشـــ بـــدهــــ "